Werkelijk de grappigste review die ik van Paganfest 2012 in 013 kon vinden:
Negura Bunget was natuurlijk het hoogtepunt van de dag. Sinds de nieuwe line-up zijn ze er alleen maar beter op geworden. De uitvoering van hun muziek is perfect en subtiel.
Een heerlijk contrast met die platvloerse normaal-coverband uit de Gelderland. De melodietjes van Heidevolk zijn nog wel aardig, hoewel verre van origineel maar die twee zangers zijn echt niet meer om aan te horen.
Solstafir was ook erg goed op dreef maar valt een beetje weg in de vroege middag op zo'n groot podium in een sfeerloze zaal met allemaal biergooiende braderie bezoekers.
Primordial was gaaf, maar minder gaaf dan normaal helaas. Sloppy drums vooral en wederom kwam de sfeer er wat moeilijk in. Toch van genoten.
Eluveitie vond ik wel aardig qua muziek maar die zanger kan echt niet.
Equilibrium had ik best willen zien wegens de homoseksuele keyboards maar toen was het echt tijd voor pizza. En tijdens Alestorm zaten we te natafelen.
Op zich een geslaagd dagje maar het is jammer dat er voor de helft van die drinkhoorn en plastic zwaarden bandjes op de bill stonden. Daarnaast was het publiek zeldzaam triest.
|